června 05, 2018

Kámen u Pacova 26. 5. 2018

Druhý závod sezony a první na letišti Kámen u Pacova ovládlo doslova letní počasí. Doufám, že to počasí nezakřiknu, ale po loňském roce je opravdu příjemná změna začínat každý článek tím, že počasí vyšlo. Teplo, sucho a bezvětří slibovaly už od rána takřka ideální podmínky pro závodění a také pro diváky, kterých bylo na místě rozhodně dost. Snad tento trend vydrží i během zbytku letošní závodní sezóny Automotosprint ČR.

Kvalifikační jízdy odstartovaly už velmi časně z rána, vlastně v čase kdy část závodníků byla ještě na cestě na místo. Širší dráha na letišti Kámen dovoluje závodníkům po odjetí dráhy okamžitý návrat zpět do prostoru startu a díky tomu také větší počet kvalifikačních jízd. Je samozřejmě na každém závodníkovi, jak kvalifikační čas na dráze využije. Podmínkou bývají alespoň dvě kvalifikační jízdy. Na druhé straně jsou tu i dlouhodobí rekordmani, co do počtu jízd na jednotlivých závodech. Pavel Los se svým Fordem Mustang své pověsti dostál a udržel laťku nezvykle vysoko. Těch kvalifikací zvládl během jednoho dne celkem 31. A pak, že to nejde …

Rekordní byl tentokrát i počet diváků ve volných jízdách. Stalo se už dávno takovou pěknou tradicí, že během závodů se na nějaký čas otevře trať i pro veřejnost. Diváci pak ve svých autech mají možnost vyzkoušet si, jaké je to jezdit na profi dráze a reagovat na profi časomíru. Zároveň zjistí, jaké jsou možnosti a vlastnosti jejich vlastního auta, či motorky. Tady se vůbec nebavíme o sportovních a upravených strojích. Kde jinde by člověk měl zjistit, kde jsou limity a rezervy, než právě mimo silnici. Odměnou a důkazem je pak každému oficiální vytištěný výsledek. Ten obsahuje nejen cílový čas a rychlost, ale také průběžné výsledky v průběhu jízdy závodní tratí. Pokud se tedy chystáte vyrazit na některý z budoucích závodů, určitě neprošvihněte tuto možnost.

Teď k samotným výsledkům závodu v Kameni u Pacova. Možná to bylo počasím, možná to vzdáleností, ale do závodního rozpisu po prvním závodu přibyla „rakouská parta“. Rudi Berghamer a Rainer Hausler už loni ukázali, že pokud se objeví, půjde o zajímavou podívanou a bude se útočit na rekordní výsledky. Na aktuálním závodu své pověsti dostáli oba. Rudi na své Suzuki Hayabusa obsadil jak rekord rychlostní (270,86 km/h) tak ten časový. 400 metrů dlouhou dráhu zvládl projet v čase 9,223 sec. Druhý jmenovaný Rainer Hausler ve své Suzuki Go Cart dosáhl na čas 10,694 a tedy i on se zapsal mezi 10 nejlepších.

Aktuální závod se ale neobešel bez technických zádrhelů na strojích. Občas se zkrátka stane, že ne vše funguje tak jak by mělo. Jirka Frenky už na začátku závodu hlásil, že jeho Nissan GTR není v nejlepší formě. V rámci úprav a ladění byl jeho výkon snížen z opravdu úctyhodných 1300HP zpět na „pouhých“ a stejně úctyhodných 1000HP. K tomu se přidaly problémy se zadním diferenciálem, takže v porovnání s minulým závodem jeho výsledky nebyly tak dobré. ale vítězem své třídy a Superfinále se stal. Na druhou stranu i přes starosti s autem Jirka potvrdil, že patří ke špičce v celém seriálu Automotosprint ČR. Stal se vítězem své třídy a Superfinále. Jeho maximální naměřená rychlost byla 229, 61 km/h a nejlepší čas 10,995 sec. Jirka ale nebyl jediný, i Petr Beneš, který na závodech předvádí nejen zajímavé výkony, ale hlavně vozidlo K1 – Attack, si tentokrát vybral svůj díl smůly a ještě před ukončením jízd už měl svůj vínový sporťák naložený a připravený k odjezdu.

Na aktuálním závodu je toho opravdu hodně, co se dá vypíchnout. Neuvěřitelné reakční doby předváděli zvlášť závodníci kategorií M. Lukáš Ehrenberger, Ondřej Štrouf, Jaroslav Špaček a další už od kvalifikací reagovali velmi doslova neuvěřitelně. Nebylo výjimkou, když se po jejich startu objevila na startovní tabuli číslice začínající 0,0 …. .

Když jsme u motorek, velmi zajímavé výkony ukázaly i dvě „motodámy“ Katka Dostálová a Michaela Mašková. Každá závodila v jiné kategorii a obě se na samém konci dne postavily zasloužené na stupně vítězů.

Celkové hodnocení? Velmi vydařený závod! Ale jednu výtku bych přeci jen měl. Na každém závodě k sobě závodníci projevují vzájemný respekt během jízd. Pojďme to tedy pro příště dotáhnout až do konce. Opravdu hezky by vypadalo, kdyby všichni jezdci zůstali v prostoru startu až do vyhlášení a bez ohledu na to, zda dosáhnou na pohár, či nikoliv zatleskali těm, kteří na stupních vítězů stojů.

Tak schválně, můžeme si to vyzkoušet na starém známém místě v Hoškovicích u Mnichova Hradiště. Další závod se zde jede 9. června. Mě sice pracovní povinnosti odvály jinam, ale nechám Vás v dobrých rukách kolegy Otty Seemanna.

Užijte si závod a dorazte v hojném počtu jako závodníci i jako diváci.

SR


 


 


 

View All News

`